4 Mayıs 2012 Cuma

FUŞYA RENKLİ MARKET LOGOSU KİME SESLENİR?


Renklerin insan algısında bir dili, bir enerjisi vardır. Pazarlamacılar ve reklamcılar, bu dili iyi bilir, kime neyi satmak istiyorlarsa, renklerin gücünden sonuna kadar faydalanırlar.

Renklerin, perakende iletişimde temsil ettiği değerler de başkadır… Örneğin, marketlerde et reyonu kırmızı, balık reyonu mavi, sebze-meyve reyonu yeşil ve tonlarından hareketle renklendirilir.

Bir market logosuna yeşil rengi yerleştirmişse, müşterisinin algısında “bizde her zaman taze ürün bulunur, ayrıca biz çevreciyiz “ imajının oluşmasını istiyordur.

 “Yaptığım iş kime hizmet ediyor?”

Yıllarca yeşil logosu ile orta ve orta-alt sosyo-ekonomik gelir grubuna hizmet veren oldukça bilinen, başarılı bir marketler zinciri, logosunu değiştirmeye karar verir.

Bu doğrulta bir dizi ajans görüşmesine başlar. Buraya kadar olan süreçte yadırganacak bir şey yok. Ancak “Bu logoyu değiştirmekteki amacınız nedir?” sorusunun cevabı ise sadece “kadın hedef kitleye” ulaşmaktır.

Bu amaçla firma yönetimi, iç bünyede çalışan grafikere logo ve amblem çalıştırmış ve kadınların gözüne hoş görüneceğini düşündükleri fuşya renkli logoda karar kılmış.  Ajanstan ise bu logonun görsel uygulamalarını hazırlaması bekleniyor…

Hikayenin bundan sonrasını iletişim mantığı ile ele almak gerekiyor.

İletişim faaliyetlerini yürütürken yapılacak en önemli şey öncelikle, “yaptığım iş kime, neye hizmet ediyor?” temel sorusuna cevap bulmak ve bu cevaptan şaşmadan iletişimi yürütmektir.

Yukarıdaki örnekten hareket edersek hataları şöyle sıralayabiliriz:

·         Müşterinin belleğinde yer etmiş olan yeşil logoya, yıllarca yapılmış olan marka yatırımı sıfırlanıyor.

·         Gerçek bir gerekçe olmadan kurum kimliği ile oynanıyor.

·         Firma yönetimi, logonun rengini değiştirmekle, hedef kitlenin kimliğini değiştirebileceğini düşünüyor. Oysa kadın hedef kitleye yönelik PR faaliyetleri, müşteri sadakat programları ve satış artırıcı teknikler uygulanarak, firma kurumsal algısını tehlikeye atmadan hedefine ulaşabilirdi.

·         Markanın bulunduğu semtler ve gelir düzeyinin sabit veri olduğu düşünülürse, alt gelir grubundaki kadının geliri, marketlerin göz dikeceği bir gelir değildir. Onun yerine sözkonusu segmentte erkek hedef kitle, büyük market alışverişi için daha muteberdir.

·         Ve ne olursa olsun fuşya yapay bir renktir. Ojeyi, ruju, allığı çağrıştırır, kozmetik mağazalarına yakışır. İçinde et, süt, sebze ve meyve satılan bir marketin logosuna değil…

Markanız, en kıymetli varlığınızdır; ona iyi bakın…