4 Mayıs 2012 Cuma


MARKA “EV”DE FARK ATIYOR!..
Marka, son yılların en gözde kavramı…

İğneden ipliğe her alanda markaya ve markalı ürüne yöneliş var.

Ancak markadan beklenti kişiden kişiye farklılık gösteriyor. Kimi markayı kalite güvencesi, kimi de kârlı yatırım garantisi olarak görüyor.

Marka kavramının, kalite güvencesi ve kârlılık garantisi kavramlarını birleştirdiği en dikkat çekici alan ise “markalı konut projeleri”…

Tabii hiç kuşkusuz, markalı konutlar, fiyat rayicinin net olması sebebiyle, oluşmuş fiyatının 5-10.000 lira aşağısına indiğinizde, bir iki günde yüksek bedelli bir yatırımın, hızlı bir şekilde nakde dönüşme fırsatını da içinde bulunduruyor.

“Marka, algıdır”

Peki, bu durumda aynı lokasyonda ve aynı kalite standardında yapılmış iki farklı markanın projesine ait konutlardan birinin diğerinden neredeyse yüzde 50 pahalı satılmasını nasıl açıklarız?

Bu durum bize çok net bir biçimde markanın, bizim algımızdaki değer olduğunu gösterir. Konut örneklemesi ise sadece pahalı bir örnek olmaktan ibarettir. Fiyat uçurumu da sadece iki farklı firmanın marka yönetimi konusundaki başarısının yansımasıdır ki, İstanbul bu tür örneklerle dolu bir şehirdir.

Hedef kitlesinin algısını yönetebilen konut firmaları, müşterilerinin yaşama dair hayal ve beklentilerini marka üzerinden satın alıyorlar.

“Ev” kavramının ve “ev sahibi” olabilmenin toplumumuzda temsil ettiği değeri doğru okuyan konut firmaları, marka gücüyle müşterilerinin algıları üzerinden mucizeler yaratıyor. Yani özetle marka kavramı, “ev” söz konusu olduğunda diğer alanlara fark atıyor.