MARKA “EV”DE FARK ATIYOR!..
Marka, son
yılların en gözde kavramı…
İğneden
ipliğe her alanda markaya ve markalı ürüne yöneliş var.
Ancak
markadan beklenti kişiden kişiye farklılık gösteriyor. Kimi markayı kalite
güvencesi, kimi de kârlı yatırım garantisi olarak görüyor.
Marka
kavramının, kalite güvencesi ve kârlılık garantisi kavramlarını birleştirdiği
en dikkat çekici alan ise “markalı konut projeleri”…
Tabii hiç
kuşkusuz, markalı konutlar, fiyat rayicinin net olması sebebiyle, oluşmuş
fiyatının 5-10.000 lira aşağısına indiğinizde, bir iki günde yüksek bedelli bir
yatırımın, hızlı bir şekilde nakde dönüşme fırsatını da içinde bulunduruyor.
“Marka, algıdır”
Peki, bu
durumda aynı lokasyonda ve aynı kalite standardında yapılmış iki farklı
markanın projesine ait konutlardan birinin diğerinden neredeyse yüzde 50 pahalı
satılmasını nasıl açıklarız?
Bu durum
bize çok net bir biçimde markanın, bizim algımızdaki değer olduğunu gösterir.
Konut örneklemesi ise sadece pahalı bir örnek olmaktan ibarettir. Fiyat uçurumu
da sadece iki farklı firmanın marka yönetimi konusundaki başarısının
yansımasıdır ki, İstanbul bu tür örneklerle dolu bir şehirdir.
Hedef
kitlesinin algısını yönetebilen konut firmaları, müşterilerinin yaşama dair
hayal ve beklentilerini marka üzerinden satın alıyorlar.
“Ev”
kavramının ve “ev sahibi” olabilmenin toplumumuzda temsil ettiği değeri doğru
okuyan konut firmaları, marka gücüyle müşterilerinin algıları üzerinden
mucizeler yaratıyor. Yani özetle marka kavramı, “ev” söz konusu olduğunda diğer
alanlara fark atıyor.